Volvo CE un World RX kopīgi izstrādās nākamās paaudzes rallijkrosa trases.

26 maijs 2022

 

Kad Volvo CE apņemas kaut ko darīt, tad tas notiek pēc pilnas programmas. Tāpēc, saņemot lūgumu atbalstīt trašu būvniecību jaunajiem 680 ZS  sacīkšu elektromobiļiem, uzņēmums nolēma izmantot savu bezceļu pieredzi, lai palīdzētu FIA pasaules rallijkrosa čempionātam izstrādāt un testēt pilnīgi jaunu trases elementu sēriju, kas veicinās šo sacīkšu aizrautību.

 

World RX trases 2.0

Pēc vairākām semināriem par to, kādas īpašības veido "perfektu” rallijkrosa trasi. Volvo CE uzaicināja FIA, sacīkšu sērijas organizatoru Rallycross Promoter GmbH un profesionālos braucējus Timiju Hanssenu, Klāru Anderssoni un Niklasu Grönholmu uz savu īpaši izstrādāto rallijkrosa testu laboratoriju. GTR sacīkšu trase Eskilstūnā, Zviedrijā. Šeit Volvo CE ir palīdzējis pārbaudīt un izstrādāt lēcienus, pagriezienus un dinamiskus elemetus, lai sacīkstes būtu pavisam elektrizējošas.

 

Trīs dienu laikā rallijkrosa testu laboratorijā katrs trases elements tika rūpīgi izvērtēts, piedāvājot daudz ideju, kā veicināt lielāku skaitu apdzīšanu un skatāmākus braucienus līdzjutējiem. Sacīkšu eksperti ierosināja uzlabojumus, kas pēc tam tika ātri realizēti, izmantojot Volvo CE būvtehniku, uzlabojot katru elementu, līdz tas tika uzskatīts par pilnīgu. Pēc FIA trases elementu apstiprināšanas, elementu dati tika saglabāti 3D formātā Volvo CE būvtehnikas lietojumprogrammā Dig Assist. Pēc tam šos datus var pārnest arī citās Volvo CE iekārtās un atkārtoti izveidot katrā trasē, ko sacensību seriāls apmeklē nākamā pasaules čempionāta laikā. Tas ne tikai ievērojami samazinās katras trases izveides laiku, bet arī samazinās oglekļa emisijas.

 

 

Sacīkšu braucēju izstrādāts – sacīkšu braucējiem

"Jaunās trases būs lieliskas!" saka Klāra Andersone, kura gaidāmajā čempionātā brauc jaunajā Swecon atbalstītajā CE Dealer Team komadā. "Lēcieni ir neticami – ātrākos šķērsosim ar 100 km/h un lidosim gaisā 25 un vairāk metrus!"

 

"Jaunie sacensību elementi būs aizraujoši izbraucami," piekrīt Klāras komandas biedrs Niklass Grönholms. "Stāvi līkumi nozīmē, ka mēs varēsim braukt pa tiem ar pilnu gāzi, savukārt citi līkumi ir veidoti tā, lai būtu vairākas sacīkšu joslas, kas veidos sacensības riteni pie  riteņa un vairāk apdzīšanas."

 

Bez kompromisa konstrukcijas

“Mūsu mērķis ir izveidot nākamās paaudzes rallijkrosa trases visefektīvākajā un ilgtspējīgākajā veidā,” saka Arvīds Rinaldo, kurš vada Volvo CE partnerību un operatīvo līdzdalību Pasaules rallijkrosā. "Mūsu galvenais mērķis ir atbalstīt trašu ceļu būvniecību un modernizāciju bez oglekļa emisiju ietekmes. Taču, pateicoties mūsu elektroiekārtu izmantošanai un jaunākajiem zemas emisijas dzinējiem, kas darbojas ar biodegvielu, pat gatavojoties sacensībām mums izdodas ievērojami samazināt katras trases konstrukcijas oglekļa emisiju daudzumu. Tā ir ideāla platforma, lai mēs demonstrētu savai auditorijai, kā mēs varam palīdzēt pārveidot būvniecības tehnikas nozari un autosportu, lai tas būtu ilgtspējīgāks.

 

2022. gada FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sezona sākas Höljes trasē Zviedrijā no 2. līdz 3. jūlijam, bet pirmās sacensību nedēļas nogale leģendārajā Nirburgringā Vācijā notiks no 30. līdz 31. jūlijam.