
Jauno patentēto dubulttamperu mehānismu iespējams regulēt asfalta ieklājēja darbības laikā
02 sept. 2025
ABG dubulttamperu ieklāšanas šabloniem, kas ir unikāli tirgū, tagad ir vēl viena būtiska priekšrocība.
Operators var pakāpeniski regulēt jaunā patentētā VDTA-V ieklāšanas šablona priekšējā tampera gājienu, kamēr ieklājējs darbojas. "To var izdarīt reāllaikā," tā par regulējamo dubulttamperu Variablo ieklāšanas šablonu sacīja Frenks Dorie, globālais ABG produktu vadītājs.
Iepriekš priekšējā tampera gājienu varēja mainīt tikai manuāli, un tas bija laikietilpīgi. Ieklājējs bija jāizslēdz, un process prasīja zināmu piepūli. "Tāpēc ieklāšanas komanda bieži neveica izmaiņas, pat ja tās būtu pozitīvi ietekmējušas ieklāšanas rezultātus," sacīja Frenks Dorie.
Zemas temperatūras asfalts
VDTA-V ir ideāli piemērots izaicinājumiem, kas rodas, ieklājot zemas temperatūras asfaltu (LTA). Vēsāks LTA maisījums sniedz virkni priekšrocību, jo īpaši zemākas CO2 emisijas un degvielas ietaupījumu.
Tomēr LTA ir arī īsāks blīvēšanas laiks. Divkāršā blīvēšanas sistēma to risina, divreiz uzsitot pa materiālu, lai optimizētu sākotnējo blīvēšanu, un VDTA-V ievērojami atvieglo šo procesu. Bezpakāpju regulējamais iestatījums nodrošina, ka ieklājēja komanda var pielietot perfektu amplitūdu un pat pielāgoties darba vietas specifikai.
Dubultās ieklāšanas kārtas
Reaģētspēja darba gaitā ir ievērojama priekšrocība komandai, kura vienas dienas laikā ieklāj vairākas asfalta kārtas, piemēram, 10 cm biezu pamatkārtu, kam seko 4 cm virskārta.
Bez tampera gājiena regulēšanas viena no ieklātajām kārtām noteikti nebūtu atbilstoši sablīvēta. Izmantojot amplitūdu, kas ir piemērota 4 cm virskārtai, 10 cm pamatkārtai tā nebūtu piemērota un tā netiktu pietiekami sablīvēta. Un otrādi, pareizi iestatītais tampera gājiens biezākai pamatkārtai būtu pārāk spēcīgs virskārtai un izraisītu tās pārmērīgu sablīvēšanu.
Tā kā tampera gājiena maiņa bija tik sarežģīta, ieklājēja komanda bieži kompensēja problēmas citos veidos, piemēram, pielāgojot tampera ātrumu. Taču tas nebija precīzi, ietekmēja asfalta klājēja darbību un dažreiz radīja papildu problēmas, piemēram, ieklātās kārtas palielinātu nodilumu.
Tagad modifikāciju var veikt, pieskaroties vadības panelim. Regulēšana ir bezpakāpju, kas nozīmē, ka nav iepriekš noteiktu iestatījumu, kas nodrošina precizitāti. Tiek regulēts tikai priekšējā tampera mehānisms, kas ir viss, kas nepieciešams, lai optimizētu sākotnējo blīvēšanu. Aizmugurējais tampera blietēšanas mehānisms paliek fiksētā stāvoklī.
Līkumi, apļi un sacīkšu trases
Katru VDTA-V ieklājēja sekciju var regulēt neatkarīgi, diapazonā no 0,5 mm līdz 10 mm.
Sekciju regulēšana ir svarīga, ieklājot līkumotus ceļus un apļveida krustojumus. Iekšējām ieklājēja sekcijām ir nepieciešams mazāks tampera gājiens, jo tās neaptver tik lielu zemes platību kā ārējās sekcijas. Viens iestatījums vai nu pārāk sablīvēs iekšējo daļu, vai nepietiekami sablīvēs ārējo daļu.
Ar jauno VDTA-V brigāde varētu iestatīt iekšējo daļu aptuveni 2 mm, nākamo daļu aptuveni 4 mm un tā tālāk – līdz pat aptuveni 10 mm uz ārējā paneļa. Katrai sekcijai pāri ieklājējam būtu nepieciešamais precīzais blietēšanas dziļums.
Citas priekšrocības
- VDTA-V tamperu ass gultņiem nav nepieciešama ikdienas eļļošana. “Ieklāšanas sezonā tiem nav nepieciešama apkope,” sacīja Frenks Dorie. Iepriekš eļļošana bija nepieciešama ik pēc vienas vai divām dienām.
- Priekšējā tampera apsilde optimizē siltuma sadali.
- Jauna diagnostikas sistēma atvieglo ieklāšanas šablona sildīšanas elementu veiktspējas novērtēšanu.
Modifikācijas, kas tiek veiktas darbības laikā, ir jaunākais ieklāšanas šablona uzlabojums, ko ABG ir ieviesis tirgū.
Vispirms bija vienas blietēšanas ieklāšanas šabloni, kas nodrošināja vienmērīgāku blīvēšanu nekā veltnis. ABG dubulto tamperu ieklāšanas šablonu parādīšanās vēl vairāk uzlaboja veiktspēju.
“Tagad, pateicoties regulējamam tampera gājienam, mēs varam pilnībā realizēt mūsu dubulto tamperu tehnoloģijas potenciālu, nospiežot pogu,” sacīja Frenks Dorie.