Swecon darbinieku stāsti

Swecon zīmola tēls vēstī, ka viss, ko darām, ir cilvēkiem – klientiem, partneriem un vienam otram. Mēs esam partneris, kurš izprot klientu vajadzības un padara dzīvi ar tehniku vieglāku, efektīvāku un ilgtspējīgāku. Swecon zīmolu ik dienas veido darbinieki, kuri strādā uzņēmumā.

Kā pateicību par ilggadējo ieguldījumu uzņēmuma attīstībā Swecon darbinieki tiek godināti ar Swecon spēka simbolu, kur pamatu veido ozols – spēks, spēja sasniegt mērķus, metāls – no kā izgatavoti mūsu uzticamie darba zirgi un  Swecon saule – ieguldītā enerģija uzņēmumā un ticam, ka arī paša darbinieka attīstībā.


20 gadus, ik dienas, Swecon zīmolu ir veidojusi arī SIA “Swecon” finanšu vadītāja Signe Vītola, sniedzot būtisku ieguldījumu uzņēmuma attīstībā – ar savu profesionālo  pieeju darbam, neatlaidību, ātro rīcību, sadarbību ar partneriem un pāri visam – neizmērojamo atbalstu kolēģiem. 


Signe, pastāsti, lūdzu, kā Tu nonāci uzņēmumā Swecon un kāds kādas bija Tavas pirmās darba gaitas jaunajā pieredzē?

Vēl aizvien nezinu, kā mans CV nonāca līdz toreizējai Swecon vadītajai Elnai, iespējams tas tika atrasts datu bāzē. Toreiz biju aizgājusi no nekustamo īpašumu nozares un vēlējos atrast sev jaunu, interesantu darbu. Saņēmu vairākus piedāvājumus, tostarp no Swecon, kam sekoja uzaicinājumu uz darba interviju viesnīcā “Metropole”. Devos uz interviju, jūtot satraukumu par gaidāmo tikšanos. Mani sagaidīja smaidošs Karl Kiik, toreizējais Igaunijas Swecon finanšu direktors pēc mirkļa sarunai pievienojās arī Elna, kas bija Baltijas valstu vadītāja. Pēc 2 dienām saņēmu zvanu, ka esmu pieņemta darbā. Tālāk sekoja brauciens uz biroju Granīta ielā. Tolaik dzīvoju Rīgas centrā un, lai nokļūtu no mājām uz darbu, bija jāpavada pusotra stunda ceļā.

Sākums Swecon bija ļoti grūts – šeit sevi ir jāpierāda ar darbiem, jo ar gudru runāšanu šeit nepietiek, lai tevi sadzirdētu un saredzētu.

Esmu ļoti pateicīga pārdevējam Andrim, kurš tolaik strādāja Swecon un man ļoti palīdzēja – gan iekļauties uzņēmumā, gan iepazīt tehniku. Pakāpeniski saņēmu Volvo rēķinus, kuri bija saistīti ar pārdotajām tehnikas vienībām un rezerves daļām. Vajadzēja saprast kā kas darāms, jo nācu no citas nozares, kurā līdzīgas pieredzes nebija. Ļoti daudz darba un laika ieguldīju, lai saprastu, attīstītos. Šī attīstība noritēja kā manī, tā uzņēmumā – mēs sapratām, ka sākam augt un mums nepieciešami papildspēki. Sākotnēji pieņēmām darbā biroja administratori, kuras pārziņā bija darbu koordinēšana, papīru sagatavošana. Iepriekš šo darbu veica grāmatvede, kura rakstīja rīkojumus, reģistrācijas, formēja dokumentus. 2004. gadā nebija internetbankas, darījumus bija fiziski jābrauc formēt uz banku. Kā tagad atceros par vienošanos ar pārdevēju Andri, ka divreiz nedēļā braucam uz banku apstiprināt dokumentus, pirms tam sagatavojot papīra maksājuma uzdevumus, abiem ar Andri apstiprinot tos. Tas pats attiecās arī uz Valsts ieņēmumu dienestu – kā es smejos, tas bija pasākums grāmatvežiem, kur no rīta paņem atskaites un brauc stāvēt garās rindās, lai uz dokumentiem uzliktu zīmogus, kas apliecināja, ka atskaites ir iesniegtas. 

Toreiz mēs bijām ļoti mazs kolektīvs – es iepazinu visus mehāniķus, servisa pieņēmējus un šo gadu laikā kolektīvs ir ļoti audzis.

Es ļoti atceros savu pirmo komandējumu uz Zviedriju, kuru organizēja mātes uzņēmums Zviedrijā. Biju ļoti satraukusies, jo ierodoties man likās visi tik nopietni un komunikācijai nebija atvērti, bet vēlāk, iepazīstot kolēģus, sapratu, ka viņi arī ir ļoti pretimnākoši un cenšas tev palīdzēt rast risinājumus dažādās situācijās. Grupa ir ļoti liela, un tas normāli, ka ne vienmēr atbildi saņem uzreiz. 

Lielie izaicinājumi un Swecon kolēģu atbalsts
Kas ir bijuši lielākie izaicinājumi 20 gadu laikā, ar kuriem esi saskārusies?

Spilgti atceros 2008. gada krīzi, kura būtiski ietekmēja daudzus uzņēmumus, arī Swecon. Toreiz uzņēmumā jau strādāja kupls pulks darbinieku – šis laiks bija liels pārbaudījums gan uzņēmējdarbībai, gan darbiniekiem. Toreiz visā Swecon grupā tika izstrādāts krīzes plāns. Swecon Latvija darbinieki solidarizējās un katrs piekrita saņemt par 10% zemāku algu, lai nevienam kolēģim nenāktos aiziet no uzņēmuma. Toreiz es aptvēru, cik stipra, saliedēta komanda mēs esam – ka varam ne vien ar duku strādāt, bet arī no kaut kā atteikties otra kolēģa labā, lai varētu visi turpināt darbu. Pamazām situācija normalizējās, izaicinājumu pilnais laiks bija devis iespēju pierādīt sevi – man tika piedāvāts kļūt no galvenās grāmatvedes uz finanšu vadītāju.

Otrs lielākais izaicinājums manā dzīvē ir bijis lēmums par ļoti ātru atgriešanos darbā pēc dvīņu piedzimšanas 2005. gadā, kad apstākļu sakritības dēļ vajadzēja atgriezties darbā meitenēm esot vien mēnesi mazām. Šajā laikā mani ļoti atbalstīja kolēģi, kuri parūpējās par manu nokļūšanu uz darbu un uz mājām, jo tajā laikā man nebija auto. Šis lēmums, atgriezties tik ātri darbā pēc meitu piedzimšanas, bija manā dzīvē visgrūtākais, tomēr es varu teikt, ka uzskatu to par pareizu. Swecon kolēģi mani ļoti motivēja, novērtēja, mēs gājām tālāk. 2005. gadā arī attālinātā strādāšana bija ļoti ierobežota, jo praktiski nebija šādu iespēju. 

Tevi raksturo allaž dzīvā zinātkāre un spēja motivēt kolēģus. Saki, lūdzu, kādas zinības Tu esi apguvusi pēdējā laikā?

Esmu apguvusi Starptautiskos grāmatvežu standartus, Leadership mācības, Darbs bez stresa (Stress Managment. Personal Well-being), Leadership Program WoW@Swecon– metodi, kas liek uzlabot sapulču kvalitāti. Swecon grupu raksturo attīstība,  allaž klātesoši jauninājumi. Zināšanas palīdz būt efektīvākai, atbalstošākai ikdienas darbā, sasniegt izvirzītos mērķus. Šo WoW@Swecon metodi ieteiktu izmantot arī citiem grupas uzņēmumiem. 



Kas mainījies Swecon dzīvē šo 20 gadu laikā?

20 gadu laikā ir ļoti daudz kas mainījies – gan pakalpojumu un tehnikas klāsts, gan mūsu kapacitāte apkalpot vairāk klientu. Esam paplašinājuši savu darbību Latvijas teritorijā. Šo gadu laikā arī darbinieki mainījušies – kļuvuši pieaugušāki, nobriedušāki. Zinu katra kolēģa sāpi, sasniegumus. Mēs nepārtraukti attīstāmies, spējot saglabāt cilvēciskumu, protot uzklausīt un rast risinājumus. Mēs visi esam cilvēki – neskatoties no amata pozīcijām. Mums ir superīga komanda, ar kuru es lepojos. Ļoti lielu ieguldījumu kolektīva saliedēšanā ir veicis esošais Swecon uzņēmuma vadītājs Latvijā - Arnis Skudris. 

Kā Tu raksturo šo nozari?

Šī ir ļoti interesanta, vienlaikus sarežģīta nozare, kura prasa lielu ieguldījumu – gan zināšanu, gan darba ziņā. Kā Swecon uzņēmums mēs rodam jaunus attīstības virzienus, kuros varam piedāvāt pārstāvēto būvtehniku, pakalpojumus un vairāk kā 20 gadu nozares ekspertu kompetenci. 

Kāda ir Swecon esence?
Swecon ir pretimnākošs, draudzīgs, radošs uzņēmums. Ļoti svarīga ir darbinieku spēja mainīt domāšanu, sadarbība starp departamentiem, spēja uzklausīt, risināt – dinamiku, kā mainās šīs lietas 20 gadu ietvarā, ir gandarījums redzēt.

Kas ir 3 vērtības, kuras Tev palīdz veiksmīgi strādāt Swecon?

No rīta, ierodoties darbā, liela vērtība ir darbinieku smaids. Ikdienas sadarbībā ļoti svarīgs ir cilvēciskums vienam pret otru, atklātība. Mums daudzi sadarbības partneri ir teikuši, ka,  ienākot Swecon, var just komandas spēku. Šīs 3 vērtības noteikti ir kopums, kurš veido šo jūtamo komandas spēku, kurš Swecon viesim vai klientam ir sajūtams.

Kā Tu raksturo savu finanšu departamenta komandu?

Es ļoti lepojos ar savām meitenēm – viņas raksturo spēja ne tikai profesionāli izdarīt grāmatvežu un administratīvos pienākumus, bet arī radoši pieiet dažādām situācijā, kur neviens priekšā nav spējīgs pateikt, kā jādara. Šo gadu laikā kolēģes ļoti attīstījušās - es varu uzticēties, zinot, ka man nebūs jāpārbauda viņu darbs. Mana komanda ir mans dzinulis. Es noteikti šajā sarunā vēlos pieminēt arī manus Baltijas valstu finanšu kolēģus Astu un Karl, kas vienmēr man ir palīdzējuši un nekad nav atteikuši palīdzību visu šo gadu garumā. Mēs vienmēr esam darbojušies kopā, kas noteikti atvieglo darbu. Karl tagad ir pensijā. Asta ir ļoti pozitīvs cilvēks, kas arī grūtos brīžos spēs pasmaidīt un motivēt mani iet uz priekšu.